niedziela, 3 maja 2009

Hedonism/Purple

Pierwszy miesiąc w nowej wieczności, która kiedyś miała być zupełnie inna...



Mam nadzieję, że teraz czujesz się szczęśliwy 
Widzę, że nie cierpisz ani trochę, przynajmniej tak mi się wydaje 
Zastanawiam się, co teraz robisz
 Zastanawiam się, czy w ogóle o mnie myślisz 
Czy nadal postępujesz w ten sam sposób co zawsze 
Czy swoje wyjątkowe słowa zarezerwowałeś już dla kogoś innego
 
To, że czujesz się dobrze 

Nie oznacza, że jesteś w porządku 
To, że czujesz się dobrze
 Nie znaczy, że dzisiaj już Cię nie chcę

Czy wciąż uczysz się śmiać? 

Potrafiłam odgadnąć twoje myśli skryte za uśmiechami 
Które wyglądały tak dobrze 
Czy wciąż masz tych samych przyjaciół 
Którzy głupimi żartami wypierają z życia wszystkie twoje problemy? 
Jak mnie zapamiętałeś? 
Czy jako tą, która sprawiała że śmiałeś się do łez? 
Mam nadzieję, że teraz czujesz się szczęśliwy
 
To, że czujesz się dobrze 

Nie oznacza, że jesteś w porządku
 To, że czujesz się dobrze 
Nie znaczy, że dzisiaj już Cię nie chcę
Zastanawiam się, co teraz robisz

 Mam nadzieję, że czujesz się szczęśliwy


Hedonizm - pogląd uznający przyjemność za najwyższe dobro, natomiast unikanie cierpienia i bólu jest głównym warunkiem osiągnięcia szczęścia. Dotyczy głównie egoistów, dla których własne dobro jest najważniejsze, a dobro innych można podeptać, tak samo jak ich uczucia.

Purpura przelewa się przeze mnie
Sączy się z moich pękniętych szwów 
Cała jestem nią splamiona

Nawet gdybyś udawał, że chcesz zacząć od nowa 

I czekałbyś, żebym dała ci znak 
Ja i tak wybrałabym purpurę

Żadna dziewczyna nie zrobi tyle 

Ile ja zrobiłabym dla ciebie 
Zaprzedałabym swoje serce 
Dla ciebie...

Cisza sprawia, że zaczynam mówić szybko

 Przyspieszam choć wiem, że zostanę opuszczona
Spłonę cała w imię miłości

Obowiązek sprawia, że ukochana osoba jest lojalna 

Ale czy to naprawdę warte jest wszystkich tych łupów 
Kiedy wszystko o czym marzę to purpura?

Żadna dziewczyna nie zrobi tyle 

Ile ja zrobiłabym dla ciebie 
Zaprzedałabym swoje serce
 Dla ciebie...

 Żadna dziewczyna nie pójdzie tam 
Gdzie ja poszłabym dla ciebie 
Zaprzedałabym swoje serce 
Dla ciebie...

Co mnie ujęło w tej piosence? Chyba to, że można ją interpretować na różne sposoby. Kluczem tutaj jest purpura. Kojarzy się z czymś głębokim, mrocznym. Dla mnie jest to smutek, ten gorzki posmak pustki we mnie, to uczucie porażki.



Skunk Anansie - Hedonism (Just Because You Feel Good)

 
Skin - Purple
 

 
P.S. Morrow, dziękuję za Purple.

3 komentarze:

  1. Aby wypełnić Twoją pustkę pozytywnymi myślami :*

    W jednym momencie wszystko się może zmienić
    Poczuj wiatr na swoim ramieniu
    W jednej minucie cały świat może poczekać
    Cofnąć się do wczoraj.

    Możesz usłyszeć wołanie?
    Możesz poczuć swoja dusze?
    Możesz zaufać tęsknocie?
    I opanować się


    Leć, otwórz część siebie którą chcesz ukryć
    Możesz zabłyszczeć
    Zapomnij o powodzie dla którego nie możesz żyć
    I spróbuj, ponieważ to Twój czas,
    Czas by latać.

    Wszystkie zmartwienia zostaw gdzieś indziej
    Znajdź marzenia, za którymi możesz podążać
    Dotrzyj do czegoś, kiedy już nic nie pozostanie
    I świat czuje się pogrążony. Możesz usłyszeć wołanie?
    Możesz poczuć swoja dusze?
    Możesz zaufać tęsknocie?
    I opanować się


    Leć, otwórz część siebie którą chcesz ukryć
    Możesz zabłyszczeć
    Zapomnij o powodzie dla którego nie możesz żyć
    I spróbuj, ponieważ to Twój czas,
    Czas by latać.

    I kiedy jesteś w dołku i czujesz się samotna
    I chcesz uciec,
    Zaufaj sobie i nie poddawaj się
    Wiesz że jesteś lepsza od innych.
    Hillary Duff - Fly http://www.youtube.com/watch?v=YUs5QJBJiW0&feature=related

    OdpowiedzUsuń
  2. Skin - uwielbiam tę artystkę!
    Ma nieziemski głos!
    Ulubiony utwór to "Nothing but" - polecam Ci!
    Teledysk też robi wrażenie.Ta piosenka podczas słuchania po prostu rozdziera mnie na pół.
    Jest niesamowita, taka pełna emocji, trudno to opisać, trzeba posłuchać ;)

    Radek

    OdpowiedzUsuń
  3. "Nothing But" oczywiście znam. Piękny utwór. Zgadzam się też co do teledysku. Ale jednak stawiać będę na "Purple". Uwielbiam takie piosenki, które z pozoru są lekkie w wymowie muzycznej, ale po zagłębieniu się w tekst człowiekowi wprost łamie się serce. A do tego teledysk - niby prosty, ale jednak. Purpura jest tu dla mnie symbolem smutku. W teledysku pojawia się czasem jako purpurowe łzy, a czasem jako ulewny purpurowy deszcz, który ją zalewa, obmywa a wreszcie przygniata do ziemi, przez co artystka kończy pławiąc się w purpurowej wodzie. Rozumiesz o co mi chodzi? ;>

    OdpowiedzUsuń