wtorek, 17 listopada 2015

EXPLOSIONS

Za to właśnie kocham starszą twórczość Ellie Goulding. Jedna jej piosenka z poprzedniego albumu miała więcej przesłania i znaczenia (i głębi), niż cała jej nowa płyta. Co nie znaczy, że na Delirium nie ma dobrych piosenek - tyle, że ich teksty są po prostu zwyczajne i błahe. 
Dlatego lubię wracać do jej dwóch wcześniejszych albumów. A dziś mój ulubiony kawałek. Starałam się przetłumaczyć go tak, aby oddać jego prawdziwe znaczenie, trzymając się przy okazji realnego tekstu i jego struktury.



EXPLOSIONS
(Ellie Goulding)

Drżałeś na mój widok, jakbyś zobaczył ducha
I wtedy się poddałam...
Kiedy ja wspominam, że brakowało we mnie cech, 
których potrzebowałeś najbardziej,
Ty pytasz mnie, gdzie się podziewałam.

Zmarnowałeś całą tę swoją słodycz na uciekanie i robienie uników.
Zastanawiam się, czemu przypominam Ci o czasach, 
kiedy potrafiłeś zaangażować się w coś całym sercem.
Przecież nigdy nawet nie spróbowałeś.

Upadłam niezwykle nisko.
Przyjęłam cios prosto w twarz.
Kochałam i straciłam na tym.
Kochałam i przegrałam.

Eksplozje zrozumienia
w dniu, kiedy obudziłeś się potrzebując kogoś u swojego boku
i zrozumiałeś, że nie ma nic złego w strachu.
Między nami jednak nic już nigdy nie będzie takie samo.
Nic już nigdy nie będzie takie samo.

Zostawiłeś moją duszę krwawiącą w ciemnościach,
by móc w pełni korzystać z życia.
Reguły, które ustaliłeś wciąż są dla mnie niezrozumiałe,
i straciłam swoją wiarę we wszystko.
 
Te noce, kiedy byłeś w stanie się zaangażować,
wiem, że miałeś wtedy szczere intencje.
Dlatego poruszę góry w posadach,
by tylko wiedzieć, że wciąż jestem w stanie wywołać u Ciebie

Eksplozje zrozumienia
w dzień, kiedy obudzisz się potrzebując kogoś u swojego boku,
rozumiejąc, że nie ma nic złego w strachu.
Między nami jednak nic już nigdy nie będzie takie samo.
Nic już nigdy nie będzie takie samo.

Teraz, kiedy wszystko między nami się kończy
i fala emocji pochłania Cię całego.
Wiem, że nie miałam dla Ciebie większego znaczenia.
Znam Cię lepiej niż myślisz.
To całkiem proste, Kochanie, ostrzegałam Cię przed tym.
Więc teraz, kiedy całe Twoje życie rozpada się na kawałki,
mogę już tylko obserwować, jak rozpadasz się razem z nim,
i modlić się, że kiedyś odnajdziesz spokój ducha.
Kiedyś może się jeszcze spotkamy.
I może kiedyś jeszcze Cię pokocham.

Eksplozje zrozumienia
w dniu, kiedy obudziłeś się potrzebując kogoś u swojego boku
i zrozumiałeś, że nie ma nic złego w strachu.
Od tej pory nic już nigdy nie będzie takie samo.
Nic już nigdy nie będzie takie samo.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz