środa, 14 października 2009

Sleeps With Butterflies


Nie wiem, czemu dopiero teraz prezentuję tłumaczenie tej piosenki. W końcu utwór ten stał się już dawno moją przewodnią melodią. W pełni oddaje mój charakter, moje uczucia, obawy i oczekiwania. To jedna z tych piosenek, które lubię nazywać "idealnymi", i która na zawsze wyryła się w moim życiorysie...

P.S. Tori Amos, autorka piosenki, ma to do siebie, że jej teksty czasami bardzo ciężko zrozumieć, więc przy ich tłumaczeniu należy posłużyć się swoistą nadinterpretacją i uogólnieniem. Nie zawsze, ale w wielu przypadkach, tak jak i w tym, dosłowne tłumaczenie tekstu byłoby kompletnie niezrozumiałe ;)



*** SLEEPS WITH BUTTERFLIES ***

Samoloty znów odebrały mi ciebie 
Powiedz, jeśli przelatujesz teraz nad miejscem gdzie mieszkamy 
Wtedy spojrzę w górę z blaskiem w moich oczach

 Żałujesz tego, co wydarzyło się zeszłej nocy?
Bo ja nie żałuję 
Ale lubię rzeki, które pędzą przed siebie 
I zanurzam się w nie 

A może coś stoi ci na drodze, panie akrobato?
 Nie bój się, nie będę wywierać na tobie presji
 Chyba, że od dołu zabezpiecza cię siatka
 
Wystarczy jedno twoje słowo, a wiesz, że cię odnajdę

 A jeśli będziesz potrzebował więcej czasu, nie będę miała nic przeciwko 
Nie będę ciężarem uczepionym do linki twojego latawca 

Nie jestem jak reszta dziewczyn, które znasz 
Ale wierzę, że warto dla mnie wracać do domu 
By na pocałunkach spędzić noc 
Dziewczyna, którą masz przed sobą, sypia jedynie z motylami 
Sypia z motylami 
Więc dalej, leć chłopcze...
 
Balony wyglądają tak cudownie z ziemi 

Ale boję się tych wszystkich szpilek i igieł dookoła. 
Możliwe, że upadniemy i natkniemy się na życiowe huśtawki

 Nie wiadomo dokąd nas to zaprowadzi
Ale wystarczy jedno twoje słowo, a wiesz, że cię odnajdę 

A jeśli będziesz potrzebował więcej czasu, nie będę miała nic przeciwko 
Nie będę ciężarem uczepionym do linki twojego latawca 

Nie jestem jak reszta dziewczyn, które znasz 
Ale wierzę, że warto dla mnie wracać do domu 
By na pocałunkach spędzić noc
 Dziewczyna, którą masz przed sobą... 
Ta dziewczyna...
 

Wystarczy jedno twoje słowo, a wiesz, że cię odnajdzie 
A jeśli będziesz potrzebował więcej czasu, nie będzie miała nic przeciwko 
Nie będzie ciężarem uczepionym do linki twojego latawca 

Ona nie jest jak reszta dziewczyn, które znasz 
Ale wierzy, że warto dla niej wracać do domu 
By na pocałunkach spędzić noc 
Dziewczyna, którą masz przed sobą, sypia jedynie z motylami
 Sypia z motylami 

Więc dalej chłopcze, wzbij się do lotu...


Tori Amos - Sleeps With Butterflies:
xoxo, 'Sleeping With Butterflies' Girl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz