środa, 29 grudnia 2010

AIRPLANES


W dobie mody nagrywania różnych, czasami bardzo nietypowych duetów, ten nie powinien być zaskoczeniem. Bo przecież kolaboracje raperów z wokalistami rockowych i punkowych grup to przecież dzisiaj chleb powszedni. Fakt, że nie zawsze wychodzą tak dobrze, jak omawiany utwór – ale przecież się zdarza. Co mnie zaskoczyło? Cóż – utwór pochodzi tak naprawdę z pierwszego oficjalnego wydawnictwa Bobbiego Raya, i jest to jego drugi singiel – który już opowiada o marzeniach powrotu do czasów zanim jeszcze B.o.B. zrobił karierę. Rzadkość by narzekać na to zaledwie parę chwil po tym jak się udało ;). Dobrze chociaż, że refren jest optymistyczny.

A czemu dla mnie jest to piosenka ważna? Może dlatego, że była początkiem bardzo fajnej, ciekawe znajomości, która o mały włos nie zaowocowała nagraniem własnej wersji „Airplanes”. Pozdrowienia dla M. :)


Airplanes
B.o.B. feat. Hayley Williams

Hayley Williams
Czy możemy udawać, że te samoloty na nocnym niebie są spadającymi gwiazdami?
Naprawdę przydałoby mi się teraz jakieś życzenie do wykorzystania.

Czy możemy udawać, że te samoloty na nocnym niebie są spadającymi gwiazdami?

Naprawdę przydałoby mi się teraz jakieś życzenie do wykorzystania.


B.o.B.

Przydałoby mi się jakieś życzenie, sen czy dobrotliwy duszek,

By dzięki nim wrócić do życia zdecydowanie prostszego niż to.

Bo po całym tym imprezowaniu, rozbijaniu się i nawalaniu,

Po całym tym przepychu i błyszczeniu w świetle fleszy

I po całej tej wrzawie wokół mnie, całym szaleństwie

Nadchodzi czas, kiedy zatapiam się w mroku wspomnień,

Kiedy wpatrywałem się w telefon spoczywający na kolanach

Pełen nadziei, choć ci ludzie i tak nigdy nie oddzwonili.

Ale tak właśnie zaczyna się każda historia.

Nagle, kiedy już się poddałeś, otrzymujesz pomocną dłoń,

Twoje plany zaczynają się realizować zgodnie z założeniami

I słyszysz jak mówią:

"Czego byś sobie zażyczył gdybyś miał jedno życzenie?"

Więc poczekaj samolocie, przepraszam, jestem nieco spóźniony,

Jestem już prawie na miejscu, więc nie zamykajcie bramki.

Nawet, jeśli nie zdążę na ten samolot, to złapię inny,

By móc wrócić do tego, co było jeszcze przed końcem nocy.


Hayley Williams

Czy możemy udawać, że te samoloty na nocnym niebie są spadającymi gwiazdami?

Naprawdę przydałoby mi się teraz jakieś życzenie do wykorzystania.

Czy możemy udawać, że te samoloty na nocnym niebie są spadającymi gwiazdami?

Naprawdę przydałoby mi się teraz jakieś życzenie do wykorzystania.


B.o.B.

Niech ktoś zabierze mnie do tych dni,

Kiedy to, co robię nie było jeszcze moją pracą, kiedy jeszcze mi za to nie płacili.

Zanim jeszcze liczyło się ile mam na swoim koncie.

Do czasów, kiedy próbowałem wysupłać parę gorszy na bilet w metrze,

Do czasów, kiedy rapowałem ponad swoje siły by cokolwiek zyskać.

Chciałbym żeby i w tych dniach mój rap znaczył dla mnie tak wiele.

Dlatego wydaje mi się, że gdybym mógł czerpać życzenia z samolotów,

To może wtedy udałoby mi się wrócić do czasów

Zanim uprawiałem tą politykę zwaną grą rapu,

Kiedy nikt jeszcze nie chciał posłuchać mojej składanki,

Zanim nie zacząłem ukrywać się ze swoim slangiem.

Ale to było zarezerwowane dla mojego rodzinnego miasta,

Gdzie każdy wołał mnie po imieniu: Co tam Bobby Ray?

Więc czy mógłbym życzyć sobie zakończenia tej polityki

I powrotu do muzyki, która zapoczątkowała to całe gówno?

Więc stoję tu przed wami i kolejny raz powtarzam

Z nadzieją, że możemy czerpać życzenia z przelatujących samolotów.


Hayley Williams
Czy możemy udawać, że te samoloty na nocnym niebie są spadającymi gwiazdami?

Naprawdę przydałoby mi się teraz jakieś życzenie do wykorzystania.

Czy możemy udawać, że te samoloty na nocnym niebie są spadającymi gwiazdami?

Naprawdę przydałoby mi się teraz jakieś życzenie do wykorzystania.




1 komentarz:

  1. Jedna z i moich "do słuchania" piosenek ;)

    Swoją drogą, szkoda, że cover Wasz nie powstał, ale jeszcze nic straconego ;>

    OdpowiedzUsuń